Tutaj jesteś Gospodarka i środowisko Fundusze zewnętrzne Program Fundusze Europejskie dla... Przebudowa dróg wraz z budową węzłów...
Odpady Komunalne Odpady Komunalne Obrazek segregacji śmieci
Poradnik Interesanta Poradnik Interesanta Dwie osoby z dokumentami
Gazeta Gminna Wólka News Gazeta Gminna Wólka News Obrazek logo gmina news
Inwestycje Gminne Inwestycje Gminne Obrazek flaga uni europejskiej
Mobilna aplikacja Gminy Wólka Mobilna aplikacja Gminy Wólka Obrazek telefon w dłoni
Rozkład jazdy Rozkład jazdy Autobus na ulicy
Odnawialne źródła energii w Gminie Wólka Odnawialne źródła energii w Gminie Wólka Obrazek kolektory słoneczne
Seniorzy w Gminie Wólka Seniorzy w Gminie Wólka Obrazek seniorzy

Program Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027

Przebudowa dróg wraz z budową węzłów przesiadkowych Park&Ride i Bike&Ride w Rudniku, w Bystrzycy, w Łuszczowie Drugim, w Świdniku Dużym Pierwszym.

Przebudowa dróg wraz z budową węzłów przesiadkowych Park&Ride i Bike&Ride w Rudniku, w Bystrzycy, w Łuszczowie Drugim, w Świdniku Dużym Pierwszym.

Dofinansowanie w ramach Działania 5.2 „Niskoemisyjny transport miejski w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT)” z programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021–2027.
Logo to zestaw pięciu grafik. Od lewej: Fundusze Europejskie dla Lubelskiego, flaga Polski, Dofinansowane przez Unię Europejską, flaga UE, logo Lubelskie. Grafiki reprezentują współpracę i wsparcie unijne.

Umowa z Urzędem Marszałkowskim została podpisana 16.10.2025 r.

Całkowita wartość zadania: 13 241 290,71 zł

Dofinansowanie: 3 508 854,08 zł

Projekt obejmuje budowę czterech węzłów przesiadkowych typu Park&Ride (P&R) i Bike&Ride (B&R), zlokalizowanych przy rozbudowywanych lub modernizowanych drogach gminnych i powiatowych. Każdy z węzłów integruje różne formy transportu – samochodowy, rowerowy i publiczny – poprzez odpowiednią infrastrukturę. Inwestycje realizowane w miejscowościach Bystrzyca, Łuszczów Drugi, Rudnik oraz Świdnik Duży Pierwszy odpowiadają na lokalne potrzeby komunikacyjne mieszkańców tych terenów. Dzięki nowej infrastrukturze mieszkańcy zyskują:

- możliwość wygodnego dojazdu do punktów przesiadkowych komunikacji publicznej;

- miejsca parkingowe typu P&R, które pozwalają na pozostawienie samochodu i kontynuowanie podróży autobusem;

- ścieżki rowerowe i stojaki rowerowe, wspierające bezpieczny i zrównoważony transport lokalny;

- lepszy dostęp do Lublina i usług wyższego rzędu (praca, edukacja, zdrowie, kultura).

Nowo utworzona infrastruktura przesiadkowa ma charakter ponadgminny. Skorzystają z niej mieszkańcy dojeżdżający codziennie do Lublina, którzy dzięki systemowi P&R i B&R mogą ograniczyć konieczność wjazdu samochodem do centrum miasta. Projekt ułatwia zmianę środka transportu i zmniejsza obciążenie komunikacyjne głównych arterii wjazdowych.

Nowe pętle autobusowe, zatoki i przystanki zostały zaprojektowane z myślą o zwiększeniu dostępności, skróceniu czasu przesiadek i podniesieniu komfortu korzystania z komunikacji zbiorowej. Z węzłów korzystać będą zarówno mieszkańcy bez samochodów, dla których transport publiczny to podstawowy środek przemieszczania się, jak i mieszkańcy dojeżdżający hybrydowo – np. rowerem lub autem do przystanku, a dalej autobusem. Wszystkie projektowane elementy infrastruktury są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Powrót