Tutaj jesteś Gmina Wólka Rada Gminy Wólka Komisje Rady Gminy Wólka
Odpady Komunalne Odpady Komunalne Obrazek segregacji śmieci
Poradnik Interesanta Poradnik Interesanta Dwie osoby z dokumentami
Gazeta Gminna Wólka News Gazeta Gminna Wólka News Obrazek logo gmina news
Inwestycje Gminne Inwestycje Gminne Obrazek flaga uni europejskiej

Komisje Rady Gminy Wólka 2018 - 2023

 

Składy osobowe Komisji stałych Rady Gminy Wólka:

Komisja Rewizyjna

Komisja Rewizyjna wykonuje swoje zadania w oparciu o roczny plan pracy. 

Do zadań Komisji należy w szczególności kontrola działalności Wójta, gminnych jednostek organizacyjnych i jednostek pomocniczych Gminy pod względem: 

  • legalności, 
  • gospodarności, 
  • rzetelności, 
  • celowości,
  • sprawności organizacyjnej oraz zgodności dokumentacji ze stanem faktycznym. 

Komisja Rewizyjna bada w szczególności gospodarkę finansową kontrolowanych podmiotów, w tym wykonanie budżetu Gminy.

Komisja wykonuje inne zadania kontrolne na zlecenie Rady w zakresie i w formach wskazanych w uchwałach Rady.

Skład Komisji Rewizyjnej:

  1. Łukasz Idzikowski – Przewodniczący Komisji
  2. Magdalena Majewska – Wiceprzewodnicząca Komisji pełniąca funkcję Sekretarza
  3. Grzegorz Dumała- członek Komisji
  4. Krzysztof Oleszczuk- członek Komisji
  5. Jacek Kudła – członek Komisji

Komisja Budżetowa

Przedmiotem działań dla Komisji Budżetowej jest w szczególności: 
  1. wynagrodzenie Wójta,
  2. programy gospodarcze,
  3. sprawy majątkowe gminy przekraczające zakres zwykłego zarządu dotyczące: 
  • obligacji ich zbywanie, nabywanie i wykup przez Wójta,
  • długoterminowych pożyczek i kredytów,
  • pożyczek i kredytów krótkoterminowych, 
  • tworzenia i przystępowania do spółek, spółdzielni, rozwiązywania i występowania z nich, 
  • zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji,
  • wysokości pożyczek i poręczeń udzielanych przez Wójta w roku budżetowym,
  • wysokości sumy, do której Wójt może samodzielnie zaciągać zobowiązania.

Skład Komisji Budżerowej:

  1. Grzegorz Dumała –Przewodniczący Komisji
  2. Michał Kornet – Wiceprzewodniczący Komisji
  3. Andrzej Tkaczyk- członek Komisji
  4. Karol Kowalczyk – członek Komisji
  5. Tomasz Zaborek – członek Komisji
  6. Sebastian Tryk – członek Komisji
  7. Jolanta Kais - członek Komisji

Komisja Rolnictwa i Gospodarki Komunalnej

Przedmiotem działania Komisji Rolnictwa i Gospodarki Komunalnej jest w szczególności opinowanie: 

  • miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
  • podatki i opłaty w granicach określonych w odrębnych ustawach,
  • gospodarki nieruchomościami,
  • gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego,
  • wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizację, usuwanie i oczyszczanie ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz, 
  • lokalnego transportu zbiorowego,
  • targowisk i hal targowych,
  • zieleni gminnej i zadrzewień,
  • cmentarzy gminnych.

Skład Komisji Rolnictwa i Gospodarki Komunalnej:

  1. Karol Kowalczyk – Przewodniczący Komisji
  2. Andrzej Tkaczyk – Wiceprzewodniczący Komisji
  3. Łukasz Idzikowski – członek Komisji
  4. Tomasz Zaborek – członek komisji
  5. Krzysztof Oleszczuk – członek komisji
  6. Piotr Szewczyk – członek komisji
  7. Jolanta Kais - członek komisji

 

Komisja Samorządu i Oświaty

Do zadań Komisji należy:

  • posiedzenie wyjazdowe do szkół i Przedszkola,
  • opiniowanie projektów organizacyjnych szkół,
  • posiedzenie wyjazdowe do szkół celem rozeznania możliwości poczynienia oszczędności w oświacie,
  • przygotowanie szkół do rozpoczęcia roku szkolnego,
  • opiniowanie projektów budżetu szkół,
  • udział poszczególnych członków komisji w posiedzeniach Rady Rodziców,
  • opiniowanie projektu budżetu gminy,
  • opracowanie planu pracy komisji,
  • zadania zlecone przez Radę Gminy,
  • opiniowanie materiałów i projektów uchwa

Skład Komisji Samorządu i Oświaty:

  1. Iwona Skiba – Przewodnicząca Komisji
  2. Magdalena Majewska – Wiceprzewodnicząca Komisji
  3. Małgorzata Samuła – członek Komisji
  4. Michał Kornet – członek Komisji
  5. Sebastian Tryk – członek komisji

Komisja Skarg, Wniosków i Petycji

Do zadań Komisji należy:

  • rozpatrywanie skarg na działania Wójta i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, wniosków i petycji składanych przez obywateli,
  • dokonywanie analizy treści skargi, wniosku lub petycji,
  • zwracanie się do Wójta lub kierownika gminnej jednostki organizacyjnej o udzielenia niezbędnych wyjaśnień, przedstawienie dokumentów lub pisemne zajęcie stanowiska w sprawie stanowiącej przedmiot skargi, wniosku lub petycji,
  • opracowanie projektu uchwały lub stanowiska Rady w sprawie stanowiącej przedmiot skargi, wniosku lub petycji i przekazanie jej Przewodniczącemu Rady.

 

Skład Komisji Skarg, Wniosków i Petycji:

  1. Małgorzata Samuła – Przewodnicząca Komisji
  2. Iwona Skiba – Wiceprzewodnicząca Komisji
  3. Piotr Szewczyk- członek Komisji
  4. Jacek Kudła- członek Komisji